Followers

Popular Posts

This Request Can’t Be Sent

Sunday, September 12, 2010 | by Ir-Shah

Sebahagian besar orang di Facebook untuk mencari teman baru, dan saya salah satu dari mereka yang suka menghantar permintaan kepada orang-orang secara rawak di facebook.com. Namun hal ini tidak akan mungkin lagi kerana dari ciri baru untuk mengelakkan penyalahgunaan Facebook. Jelas ini adalah ciri khusus yang baik bagi mereka yang mendapat ratusan permintaan teman kepada setiap minggu. Tapi percayalah, ciri ini tidak akan membiarkan anda untuk disambungkan bahkan dengan mereka yang anda kenal secara peribadi. Disini ada beberapa alasan mengapa Facebook tidak membolehkan anda untuk menghantar permintaan rakan.


N
o Mutual Friends: Jika anda cuba untuk menghantar permintaan kepada orang yang tidak memiliki teman yang sama dengan anda, maka itu boleh menjadi salah satu sebab sekarang di Facebook. Seperti, dalam kes Facebook menganggap bahawa anda adalah orang yang ikut suka hati memilih rakan...add jer kerja hampa..hahahah


Kirim Teman Permintaan terlalu banyak? Ya, jika anda menghantar permintaan, banyak teman untuk profil semua orang sepertinya menarik;) maka Facebook tidak akan membiarkan anda menghantar permintaan ke profil baru bahkan jika anda tahu mereka. Anda akan mendapat mesej kesalahan yang sama meminta, "Adakah anda tahu pengguna ini secara peribadi?"

Terlalu banyak ditolak Permintaan Teman: Lagi-lagi anda tidak boleh menghantar permintaan kawan, jika ada banyak pengguna yang menolak permintaan anda sebagai rakan mereka.
mesej yang gagal untuk menghantar permintaan rakan

Jika anda mendapat mesej seperti di atas .Tetapi anda mengenali orang yang anda hendak buat permintaan rakan itu.Ini mungkin disebabkan ada kesilapan pada Facebook anda.Apa yang ada perlu buat ialah klik ok pada popup mesej (lihat gambar diatas). Pilih pilihan 'Ya' dan memberikan alasan dan komen yang tepat. Facebook akan membaik pulih system facebook anda dan anda perlu menunggu sehingga permintaan anda akan diterima



Post a Comment

BOLEH BERTANYA DI SINI