Followers

Popular Posts

Penyebab Akaun Facebook Dibatalkan(Account Disable)

Sunday, September 12, 2010 | by Ir-Shah

Hari ini Shah akan memberitahu anda mengapa akaun Facebook kita boleh ditutup oleh adminstartor.Besar kemungkinan kes seperti ini akan berlaku kepada anda.Hal ini terjadi disebabkan,jika anda melanggar salah satu peraturan yang ditetapkan.Admin Facebook akan mematikan akaun anda dalam masa seminggu.Ini kerana propoganda Facebook iaitu Facebook adalah satu rangkaian sosial yang bersih dan anda akan selamat apabila menggunakan Facebook.

11 Sebab Akaun facebook akan dimatikan

Mempamerkan gambar atau video lucah: Ini adalah alasan paling umum mengapa sebuah akaun Facebook akan menangguhkan. Jika anda menggunakan jenis seperti gambar atau video di mana pun di profil anda atau di Facebook, akaun anda akan ditangguhkan bahkan tanpa sebab

Bahasa kasar: Jika anda menggunakan bahasa kasar ketika menulis di mana saja di Facebook, maka mereka boleh menangguhkan akaun anda. Ini umumnya ketika seseorang membuat "Laporan" tentang profil anda.

Profile anda: Jika anda menggunakan nama seorang selebriti atau nama orang lain, bukan nama betul anda sendiri, mereka akan menangguhkan akaun anda.

Berbaur ugutan: Jangan pernah menggunakan profil Facebook untuk mengancam orang untuk kepuasan atau bersuka-suka. Facebook menganggap hal ini sangat serius dan mereka akan akan mengeluarkan anda.

Menggunakan profil untuk Spamming: Jangan menggunakan profil Facebook untuk mempromosikan produk anda atau laman web. Anda dinasihatkan membuat halaman baru atau iklan page untuk promosi produk anda

Terlalu banyak add atau Request rakan:Facebook menghad kepada 20 org rakan sehari untuk di terima(accept)Atau mencari rakan

Malware / Virus: Jika profil anda menghantar virus / jangkitan dengan cara apa pun kepada pengguna Facebook lain mereka akan menghentikan akaun anda

Terlalu banyak kumpulan: Jangan pernah bergabung dengan lebih dari 200 kumpulan sehari. Jika anda melebihi had ini, mereka akan menangguhkan akaun anda.

Lebih dari satu profil: Jika anda menggunakan lebih dari satu profil dari nama yang sama dan maklumat kemudian salah satu atau kedua-dua akaun anda akan ditangguhkan.

Terlalu banyak mesej: Jika anda menghantar mesej terlalu banyak di dinding (wall) kawan anda atau peti mesej, ia akan dianggap sebagai spam.
Sama mesej, kandungan yang berbeza: Jika anda ingin menghantar mesej yang sama lagi dan lagi kemudian selalu membuat beberapa perubahan di dalamnya yang lain itu akan dianggap sebagai spam.

Terima Kasih kepada nadia yang menanyakan soalan ini..peace.....

  1. One Response to “Penyebab Akaun Facebook Dibatalkan(Account Disable)”

  2. By Unknown on 25/12/19 2:31 AM

    Salam mana nk buat account yang disabled

Post a Comment

BOLEH BERTANYA DI SINI