Followers

Popular Posts

Sejenaka Bersama Team Berkk

Monday, August 23, 2010 | by Ir-Shah


Berkk..berkkk...berkk(alhamdulillah) perut pn dh kenyang..Jom la merapu cikit bersama team berkk.Shah nak ceritakan tentang kebongkak kan(sombong)seorang bos ni.huhu.. sampai pekerja nak minta cuti pn x bg..Kejam btl.Tapi kan ada situasi bos yang kejam dan bongkak nie menjadi bertolenrasi(bertolak ansur) hairan pulak??baca selanjutnya............


Keadaan waktu nie menunjukkan pukul dua petang.Dimana ada 3 orang pekerja di syarikat mana tah nk minta kelepasan cuti..Jom kita ikuti dialog mereka..hehehe


PEKERJA 1..Zabidin(bukan nama sebenar) : Tok..tokk...(dia ketuk pintu..hehehe)

BOS:Masuk.....ada apa bidin,,tergesa2 ja aku tgk hang ni bidin mcm bini nak beranak ja..

PEKERJA 1..Zabidin(bukan nama sebenar) : bos saya nak minta pelepasan cuti setengah
hari.
isteri saya call td..dia ckp anak saya demam.

BOS : x boleh!!!!(dgn nada yang mrh,sambil ketuk2 meja)abis keja kt office ni sapa nak abiskan
hang ingat syarikat aku ni ada syer dgn hang ker..suka2 hati nk minta pelepasan cuti
hang p kluaq sambung buat keja hang balik!!!!(marah btl bos dia time 2..uhuhuhuh)

PEKERJA 1..Zabidin(bukan nama sebenar) :Baik bos....(dgn perasaan hampa bidin
melangkah keluar)
nak melwn pn tkt kna buang keja..

Haa.....ni giliran pekerja ke 2 lak mencuba nasib...uhhuuhuh

PEKERJA 2..JIDIN(bukan nama sebenar) Prenggggggg..(dia masuk office cam 2 ja..ketok
pintu pn..-nk ketuk pe nya pintu dh terbuka-
BOS :haaaaaaaa..hang pulak psl pa jidin,mcm kena ligan ngn beruk jaa..(bos bertnya kat bidin)

PEKERJA 2..JIDIN(bukan nama sebenar) :bos..bos..saya nk minta pelepasan cuti hari ni..ni soal
hidup mati saya nie..(dgn muka yg berpeluh2)
BOS : awat jidin..sapa yang hidup sapa yang mati(dgn wajah yg agak selamber bos 2 bertnya)

PEKERJA 2..JIDIN(bukan nama sebenar) :mcm ni bos.. isteri saya suruh saya balik.dia ckp
kucing peliharaan saya cedera kena langgar.saya
kena balik,bawa kucing p klinik haiwan....
BOS : huisssssshhhhh mana boleh...masuk keja pkl 8pg.pkl 2 ptg dh nk balik..x boleh!!!!!
hang telefon isteri hang ckp kt dia..p ambik minyak gamat dulu sapu kt kaki kucing tu.
kucing ja pn..apa la sgt(kata2 yang tiada sifat keperimanusian semasa makhluk)

PEKERJA 2..JIDIN(bukan nama sebenar) :yer la bos..(sambil melangkahkan kaki kluar)

Yang ni pulak Pekerja no 3.........


PEKERJA 3..Osman(bukan nama sebenar) :Assalamualaikum bos......................
(sambil buka pintu perlahan2)
BOS : Waalaikummusalam...........ya osman..awat hang ni aku tgk muka hang gembira semcm ja
menang lottery ka man(bos menyindir man)

PEKERJA 3..Osman(bukan nama sebenar) :Bos terlebih dahulu..saya minta maaf laa..............
(sambil muka ada senyum) saya nak minta
pelepasan cuti nie....

BOS : Cuti lagi!!!!!!!!!!!!!!!!(mmg bos lepa tgh hot nie)awat pasal apa!!!!beruk kt umah mati ka??

PEKERJA 3..Osman(bukan nama sebenar) :x la bos..isteri saya telefon saya..dia ckp...dia dh
boleh sembahyang..dia suruh saya balik...hehehe

BOS :Apa.......btl nie man!!! haaa...p balik lekas..aku bagi hang cuti 3 hari(gaji jalan).hang tu dah
seminggu x dapat..ihihihih..(sambil tersenyum lebar)

PEKERJA 3..Osman(bukan nama sebenar) :Terima kasih byk2 bos..............bos mmg fhm
keadaan org yang baru kawen cm saya ni,,hheh

MORAL:jangan sangka bos kita yang kita anggap x berhati perut 2..terlalu kejam
kerana ada sesetengah masalah dalam situasi kita.... dia
memahami...hahahahahahaa

berkkkkkkkkkkkkkkkkk......

  1. 3 Responses to “Sejenaka Bersama Team Berkk”

  2. By :"♥Warnida:"♥ on 23/8/10 10:20 PM

    aduyaiii....sian kat jidin ngn zabidin tu....tak leh cuti,,mai no 3...istri dh blh smnbhyg noh!!aduyaiii gelak guling2 jap..berk3

  3. By Ir-Shah on 24/8/10 12:40 AM

    hhahahaaa...diam2..2 la untungnya org dh kawen..hahaha..berkkkk

  4. By chentamiera on 2/11/10 1:39 PM

    haha...macm bosnyer plak yg nk ngan bini org tu..haish

Post a Comment

BOLEH BERTANYA DI SINI